Sonntag, 10. Februar 2008

They broke my Snoopy mug!

I am about to tell you a really sad story now.

Once upon a time, there was a cupboard full of mugs. The mugs lived in cute little kitchen and were safe from harm. Once in a while they were taken out, they were stroked lovingly while coffee was sipped from them in the morning, and they were held carefully with both hands when tea was drunk from them in the evening. They were blissfully sighed into when it was cold in winter and they provided something warm to drink.

But then one day they had to leave the kitchen. They were packed up into newspaper and when they saw the daylight again and blinked away the dust they stood in a completely different kitchen. There was no glimpse of trees when they looked out of the window, but at least there was sky. They looked around, and they realized there was no cupboard! "But where shall we sleep?", wondered Diddl Mug? Still the mugs thought they'd settle in well enough. "I'm sure the other mugs will be really nice to us," said Sheepworld Mug when he saw a bunch of other mugs of various colours sitting on a shelf and eyeing them suspiciously. Snoopy Mug and Spongebob Mug looked at each other when they were placed next to a pink snoopy mug and squealed: "Oh look! Family!" But the pink mug just turned up its handle at them. Snoopy Mug's handle drooped in turn. "How mean, they are not nice at all."

And it got worse. The mugs often waited days for their regular baths and during that time they were pushed this way and that and sometimes they had to stand in the sink, not being able to see the sun in the sky, having dirty plates on top, and shivering in the cold water that was dropped on them from time to time. The hands that held them handled them carelessly and banged them on the table. Chinks and chunks were broken out of them. Now they knew why the other mugs were so mean. What mug wouldn't be if it had suffered this all its life long?

Then one day Sheepworld Mug dropped and shattered. Careless hands picked up the pieces that once had held together the herd and threw them into the Old Darkmouth. Sheepworld Mug vanished and was never seen again. Dark Blue Mug turned grey in places loosing bits of its colour along with its nerves. Some weeks later Aragorn Mug lost its handle and its base. It couldn't keep anything in anymore. The other mugs watched in horror when it was picked up, but it was placed on the table. An hour later it was picked up again - the mugs froze in shock - but the hands carried it into another room and put it into a cupboard. Old friends greeted the broken Aragorn Mug there, mugs it had not seen since it first was put into the new kitchen. Soon the other mugs from the kitchen also settled into the cupboard and they even got new company: Red and Orange, two wonderfully cheerful mugs that made them all laugh all the time with their silly jokes.

But still life as a mug is dangerous. Spongebob Mug shrieked when Snoopy Mug was carried in and placed above him one day. "Your handle's broken off!" Snoopy Mug looked sadly at its friends: "And I am not even clean! They just left me standing there, at the edge of the sink, dirty and my handle broken!" Tears flowed down the red hearts that had been stroked this very morning by the caressing hands as hot coffee had been sipped from it. The other mugs looked mournfully at him. But Aragorn Mug said: "As long as you can hold what is poured into you there is still hope. And even then... look at me. I am useless and yet I am here." And Snoopy Mug wiped its tears away, looked at its friends and said in a defiant voice: "But at least I want to be washed."

And as if someone had heard it the door to the cupboard opened, hands picked it up, took Snoopy Mug once more into the kitchen. For a dreadful moment it thought: "Oh no! I will end up in Old Darkmouth!" But no, the little mug was carried past the old grumpy garbage bin and placed next to the sink. The hands waited until the water was warm, put Snoopy Mug underneath and cleaned off the rests of coffee that clung to its bottom. Then a towel dried its hearts and it was taken back into the cupboard. And just as the doors closed on it and its friends smiling at it, a voice said: "Maybe we can even find some glue for you."

And now excuse me, I gotta wash a broken mug.

10 Kommentare:

darciana hat gesagt…

Ich liege hier gerade halb tot vor Lachen quer über dem Schreibtisch. Und ich dachte schon, ich sei die einzige, die fast einen Herzinfark bekommt, wenn eine ihrer geliebten Tassen angeschlagen ist. *gg*

Ich habe in meinem LJ ein Scrapbook für allerlei Krams, der sich 2008 so ansammelt. Darf ich den Beitrag dort verlinken? Er ist es wirklich wert.

Purslane hat gesagt…

Gerne! :D *verlegen.mit.den.Füßen.scharr* Freut mich, dass es dir gefällt. Wenigstens konnte ich so meinen Frust in etwas Brauchbares umsetzen. *gg*

Die Herumtreiberin hat gesagt…

Gott, ich find das nicht zum Lachen, eher zum Heulen...

Die armen Tassen. *schluchz*

amanda james hat gesagt…

ja,und die blöden gören dies getan haben kommen wieder ungeschoren davon!!!das leben ist echt ungerecht.mit gören sind übrigens keine kinder gemeint,sondern kindlich im geiste gebliebene erwachsene frauen!die sich nicht einen deut um die sachen anderer leute scheren...mann,da werd ick agressiv!

darciana hat gesagt…

Um eines klarzustellen: Ich habe nicht über kaputte Tassen gelacht und schon gar nicht über rücksichtslose Mitbewohner. Diesen Horror habe ich selbst 6 Jahre lang durchleben müssen, zerbrochene Tassen, Teller und zentimeterdick verschimmelte Töpfe inklusive. Ich fand es einfach nur sehr witzig, was Pursi daraus gemacht hat.

amanda james hat gesagt…

hey darciana,war nicht gegen dich gemeint,sondern als moralische unterstützung für pursi.ich kenne die weiber nämlich mit denen sie zusammen wohnen muss.sollte kein affront gegen dich sein!!!und ja, die story ist witzig,aber auch traurig;-)

Purslane hat gesagt…

Das Geheimnis des Bloggens: man nehme ein Detail seines Alltages und mache etwas draus. *gg* Nehmt das, Ihr, die Ihr das Bloggen unverständlich findet.

@ Herumtreiberin: Jetzt gehts meinen Tassen zumindest etwas besser. Sie haben wieder einen schönen Schrank und ich pflege sie liebevoll.

@ Darciana: Keine Panik, ich weiß ja wie es gemeint war. :-)

@ Amanda: Und verlor jemand ein Wort über die zerbrochene Tasse? Natürlich nicht. Ansonsten reiche man mir bitte die Oropax. :kücheninvasion:

darciana hat gesagt…

@amanda: Ich habe es auch nicht so verstanden, sondern wolltes es einfach nur noch mal klarstellen, damit keine Mißverständnisse aufkommen. :o)
Ich kenne Pursis Leidensgeschichte mit ihren WG-Genossen ja schon, und da ich damit selbst nur ZU vertraut bin, hat sie mein vollstes Verständnis.


@Pursi:
Nehmt das, Ihr, die Ihr das Bloggen unverständlich findet.

Darf ich mal raten, worauf du damit anspielst? :ugly:

Übrigens geht es der Snoopy-Tasse, die du mir mal geschenkt hast, nach wie vor blendend, und sie verrichtet treu ihre Dienste. Sie denkt teilnahmsvoll an ihre Leidensgenossin in deiner WG.

Purslane hat gesagt…

Darf ich mal raten, worauf du damit anspielst? :ugly:

*hust* Wie gesagt, ich könnte nen Vortrag halten... wenn ich denn denken würde, dass sich der Aufwand lohnt. :ugly:

Übrigens geht es der Snoopy-Tasse, die du mir mal geschenkt hast, nach wie vor blendend, und sie verrichtet treu ihre Dienste. Sie denkt teilnahmsvoll an ihre Leidensgenossin in deiner WG.

Awwwww. Das freut mich. So muss das sein, ein langes glückliches Tassenleben. :grin:

Die Herumtreiberin hat gesagt…

*hust* Wie gesagt, ich könnte nen Vortrag halten... wenn ich denn denken würde, dass sich der Aufwand lohnt. :ugly:

Ich hatte auch schon kurz daran gedacht, dann aber Vernunft walten lassen und mich in Gleichmut geübt.