Dienstag, 11. März 2008

Procrastinating away and a lyrics meme

Avoiding work in the usual fashion I have busied myself today with lots of things that have kept me from working. And have I mentioned I feel slightly sick? Something must have been wrong with the food I had for lunch because I've been feeling kinda sick since then. So, only bread and bananas for the rest of the day.

Similar to the film quotes meme a while ago I am procrastinating away and posting a lyrics meme. So, the rules:

1. Pick a bunch of your all-time favourite songs. (I couldn't limit myself to 10, so I picked 15.)
2. Choose some bit of lyrics from them that you like/relate to/whatever.
3. Post those lyrics bits.
4. Let the readers of your blog guess what song the lyrics are from.
5. No cheating! No googling, searching for lyrics or anything else.

So, here we go:

1. Lean on me now,
Lean on me now
2. Every artist is a cannibal,
every poet is a thief,
all kill their inspiration
and sing about their grief.
3. Questions of science, science and progress
Do not speak as loud as my heart.

4. Dont let me hear you say lifes taking you nowhere, angel
5. I'm gonna be the man who's growing old with you
6. Reminds me that there's time to grow
7. And all the roads we have to walk are winding
8. You're so beautiful, my beautiful fucked-up man
9. And when I see you
I really see you upside down
But my brain knows better
It picks you up and turns you around
10. I took her hand, and I gave her a twirl
11. One more smile does the maker make because he knows I'm sad
12. It's a bitch convincing people to like you
13. Tears and fears and feeling proud
To say I love you right out loud

14. And I can't let go of your hand
15. Fourty years go by with someone laying in your bed
Fourty years of things you say you wish you'd never said
How hard would it have been to say some kinder wordsinstead
I wonder as I stare up at the sky turning red


Some should be quite obvious, the one who solves the last song, will be awarded a chocolate bar, so--- good luck and knock youselves out. ;-)

9 Kommentare:

Morri hat gesagt…

3. Coldplay, The Scientist
7. Oasis, Wonderwall
15. Long Ride Home vom Elizabethtown-Soundtrack. Den Namen der Sängerin müsste ich allerdings nachschauen. Aber ist Track 7^^.

Morri hat gesagt…

5. könnte I'm gonna be von den Proclaimers sein, aber da könnte ich auch gaaanz falsch liegen ;)

Purslane hat gesagt…

Recht hast du mit allem, auch mit den Proclaimers. Und Long Ride Home ist von Patty Griffin. Bei dem Lied bleiben einem die Lyrics auch einfach so im Kopf hängen.

amanda james hat gesagt…

13.joni mitchell-both sides now!!!aus love actually.und ich habe nicht nachgesehen!!!!das lied und die stelle im film sind einfach remarkable!!! für die anderen sachen gebe mir zeit*g* aber irgendwie schwerer als das movie meme.mir fehlt die musik dabei*grummel*

Purslane hat gesagt…

Joni Mitchell ist richtig. Und immer wenn ich die Lyrics lese ergeben die einen sehr sehr seltsamen Song. ;) BTW, ein Hinweis: all time favourite songs of mine. Die Hälfte davon müsstest du auch kennen.

amanda james hat gesagt…

ich weiß!!!aber ich komme nicht drauf;-(ich glaub ich muss mal ALLE musik, die ich mal von dir bekommen hab-oder ich dir gegeben hab(?)anhören.das ding hier ist echt schwer.

amanda james hat gesagt…

ich idiot!!!nummer 4 golden years! david bowie!!!gleich die erste zeile.oh mann.ich wußte doch das kommt mir total bekannt vor...*grummel*

amanda james hat gesagt…

oh, wenn ich mir die musik anhöre ist das dann cheaten? uh...sorry.menno, ich höre doch nicht immer auf die lyriks.manchmal einfach nur auf den beat...

Purslane hat gesagt…

Wenn du dir alle Songs anhörst mit denen du oder ich jemals Kontakt hatten, und die in Frage kommen könnten... nein, ich glaube, als Mogeln würde ich das nicht bewerten.

*kicher*